Lang og tro tjeneste

25. jun 2026

I forbindelse med sommeravslutningen til Gudbrandsdal Energi-konsernet på Rudi den 12. juni 2026 ble Norges Vels medalje for lang og tro tjeneste delt ut til tre ansatte i konsernet av Ordfører i Sør-Fron Kommune Ole Tvete Muriteigen.

Nils Ormvold startet som installasjonsinspektør i 1988, og fra 1995 var han tilsynsleder. Fra 2011 og frem til i dag har han vært kvalitetsleder, og blir nå i sommer pensjonist.

Arild Romfog startet som lærling i elektro – elverksfaget i 1986, og har hatt flere titler gjennom årene, men jobber nå som prosjektleder distribusjonsnett i Vevig på Øyer.

Marie Gårderløkken ble ansatt i 1986 som fullmektig i særklasse – dvs. sekretær for direktør Johs. Sviggum. Marie har i mange år vært selskapets ansikt utad med mange år i resepsjonen, og i dag jobber hun som konsulent i avdelingen for kundetjenester i Vevig.

Kjetil Brendhaugen deltok ikke på sommeravslutningen, men han fikk utdelt sin medalje den 24. juni 2026 i våre lokaler på Vinstra. Konsernsjef Per Oluf Solbraa overrakte medaljen. Kjetil startet som lærling i elektro – elverksfaget i 1986, og ble fast ansatt som everksmontør i 1988 og i 1991 som montørformann. Ved etableringen av Gudbrandsdal Energi Fiber AS i 2021 ble Kjetil ansatt som fibermontør.